Hund eller katt?

På min kvällspromenad med Maggan alldeles nyss inträffade följande:
Jag ropar STANNA åt Maggan (som är lös) då hon närmar sig en korsning.
Maggan stannar inte direkt utan smygtar några steg till varpå jag lyfter upp henne och sätter ner henne på platsen där jag sa att hon skulle stanna. Maggan piper till när jag lyfter upp henne eftersom hon vet att hon gjort fel.
En man i 50:års åldern kommer cyklandes. Han ropar från 10 meters håll: "Är du sträng med katten!?"
Jag: "Alltså det här är min hund".
Mannen verkar inte ha hört vad jag sa utan hoppar av cykeln och kommer småspringandes mot oss...
Mannen: "Är du sträng med katten!? Jag har läst mycket om det här i Norran!!"
Jag: "Detta är min hund som jag försöker träna lydnad med... Du behöver inte oroa dig".
Mannen: "Jaha, okej... eeeeh... hehehe... jasså en hund? hehe. Okej..."
Eeeeh. Say what?
Maggan the cat?

Kommentarer
Postat av: tuggbussen

Haha.. Jag å syrran skrattade ihjäl oss!! :-)

2011-11-24 @ 22:52:22
Postat av: Johanna

Hahaha! Jag skrattade också ihjäl mig direkt han cyklat iväg en bit! :-)

2011-11-25 @ 00:06:05
Postat av: Elin

Asså trevligt!! Men han brydde sig inte om att du var "sträng med hunden"?!!? Hahaha...

2011-11-25 @ 10:19:26
Postat av: annica

Hahaha och äntligen fick de igen de som alltid ska lägga sig i !!!

2011-11-25 @ 17:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0