Shooo!

Det har varit en grubblarvecka, en tröttvecka och en argvecka.
Typiskt novemberhumör?
Orkar inget annat än att slöa efter jobbet.

Ledig imorn och går sedan på natthelg.
Bilfan krånglar IGEN.
Jag orkar inte.

Tacksam försöker jag vara ändå. För underbara kollegor, för att jag faktiskt har ett jobb, för världens sötaste hund, en kärleksfull och omtänksam kille, underbara vänner och den finaste familjen.

När november är över ska jag tina fram igen.
Längtar till JUL & NYÅR! Är för första gången på 8 år LEDIG på självaste julafton och har dessutom äran att för första gången på säkert lika många år få fira jul med syrran! =)


Pollys första jul 2008.


Och ni som säger att "de som inte har barn kan fan jobba julen" - TA ER I RÖVEN!
Jag har inga barn men kan väl älska julklappar, julmat, mys, min familj och julstämning ändå?
Självklart kommer jag också prioritera julen ännu mer när jag får barn. Men då ser jag till att söka föräldrapenning eller semester så att jag får vara ledig. Eller så byter jag jobb. För har man valt ett vårdyrke så vet man att det innebär obekväma arbetstider. Och let's face it: De flesta vill vara lediga över julen. Det är ganska lättuträknat.

Brobränningen fortsätter! I'm on fire!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Såklart man vill va ledig på julen, med eller utan barn. Njut av din lediga jul, och din fina familj. Det är du värd. Kramisar Jenny

2010-11-26 @ 15:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0