jobb, grannfejden och innebandy.

Läsarna ökar trots att jag är så dålig på att uppdatera... jag får försöka skärpa mig!

Imorse va jag på psyk avdelning 3 (rehab, dömda patienter) och pratade med chefen. Hon ville att jag skulle skriva på ett anställningsavtal som gällde till 31/8-10. Jag gjorde inte det. Jag vill ju va på 1:an! Har hört att det är så långsamt på 3:an och lite sköterskeuppgifter... jag har ju inte gått 3 års högskola för att spela schack och gå till biblioteket! Så jag har is i magen. Har gått med på att ta några veckor i taget och 3:ans chef är införstådd i att jag drar direkt jag blir erbjuden på 1:an (om jag nu nånsin blir det). Men det ser ändå ljust ut... Jag HOPPAS! Om inte annat tänker jag då vara där i sommar!

Kommunen jagar mig också. Jag är erbjuden en nattrad på Ömheten men har tackat nej. Även där har jag tagit ströpass istället...
Jag är typ störd. Jag gnäller för att jag måste springvikariera och sen duger ingenting åt mig... haha...
men jag känner lugnet. Nån gång ska väl turen va på min sida?!

Nä fy vad tråkigt. Här kommer en sann historia om min kära (läs störda) granne...

Hon är i 80:års åldern och går med käpp. Hon är halverst blind och är livrädd för hundar!
I somras fick hon åka ambulans till akuten för att en liten hund va lös utanför hyreshuset, (TANTEN VA DÅ INNE I SIN LÄGENHET MEN HADE FÖNSTRET ÖPPET!).
Idag kom jag och (skräckinjagande) Maggan och gick. Jag bar henne till vår vanliga kissplats bakom soprummet och vi mötte tanten ungefär halvvägs. I vanliga fall brukar hon stanna och prata lääääääääääänge men nu höll hon för ögonen och sa: "Jag kan inte titta, jag har hundfobi!" och sen småsprang hon med sin käpp sista metrarna till porten. Alltså visst fan är det överdrivet!? Jag förstår att det finns hundrädda människor. Jag förstår om folk blir rädda om en lös hund kommer springande emot dem.
Men jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan bli rädd när någon kommer och bär på en 10-veckors valp som väger 1 kilo!


Jättefarlig?

Imorrn ska jag göra nåt helt sjukt. Jag ska vara med i landstingets innebandycup!
Första matchen lär ju bli lätt... psyk vs ambulansen.
We're in it to win it! :)

HOJ!


Fredde & Emelie lyckades till slut med Dirty Dancing lyftet! Imponerande!
Jag trodde Emelie skulle slå ihjäl sig innan de äntligen lyckades! :)




Kommentarer
Postat av: Jonna

Jaadu endel är visst hundrädda... Inte lätt ;)

Jäklar vilket lyft, mkt fall tills det blev resultat alltså.. ojoj.. KRAM

2010-01-23 @ 19:39:43
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Linn

Oj, vilken underlig tant! Jag tycker Freddes danslyft såg betydligt mkt farligare ut än lilla Maggan :P

2010-01-23 @ 23:57:49
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jonna- nåt litet fall och några de lyckades häva... men det var spännande att stå som åskådare!!



Linn- hahaha! jo danslyftet va nog mycket farligare!!

2010-01-24 @ 10:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0