crash boom bang!

Jag körde på en cyklist idag.
Eller rättare sagt så körde han på mig!
Jag kom körandes i min lilla fård längs Norrbölegatan och helt plötsligt kommer en cyklist i en JÄVLA fart från vänster och kör rätt in i förardörren! Jag trodde helt seriöst att han dog. Jag hann aldrig blinka.
Slängde mig ur bilen och sprang dit. Det stod typ 5 gångare och bara stirrade och sa "oj oj oj", alla stod som paralyserade. Det känns ju tryggt, jävla fegsvenskar! AGERA!
Killen med cykeln ställde sig upp men var nog ganska chockad. Han hade inte ont nånstans och skämdes som fan.
"Jag har inga bromsar på cykeln" var hans förklaring.
Då kanske man inte ska cykla nerför en brant backe mot en bilväg mitt i vintern!?!?

Han cyklade iväg rätt snabbt med en jävligt sne cykel. Han hade säkert ont. Men han såg ut att ha klarat sig hyfsat. Jag, fården och Maggan körde vidare mot Maja, Leo och Mille och drack gott kaffe och fikade morotstårta som va kvar sen Freddes födelsedag.


Nämen det är lugnt, jag fortsätter cykla i trafiken utan bromsar och med skev cykel! Hej då!
Smart?

Min första krock ever, känns bra att jag inte orsakade den!

End of story.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju bra att du klarat dig från krock fram tills nu :)

2010-01-25 @ 21:32:32
URL: http://liljengren.blogg.se/
Postat av: smålänningen

Blev inget namn på inlägget :(

2010-01-25 @ 21:33:51
URL: http://liljengren.blogg.se/
Postat av: E.Bo

Hahaha...så om man ser en med snecykel så vet man att den ha fått smaka fårrd!!!

2010-01-25 @ 21:44:05
Postat av: gissa?

Jag vill oxå få skriva på till 31/8!!!

2010-01-26 @ 07:45:41
Postat av: Johanna

Smålänningen: jajjemen :)

Emelie: Han skulle ha haft en sån där cykeltuta så kanske jag hade upptäckt honom lite tidigare!

Gissa?: Säg det till chefen på 3:an!

2010-01-26 @ 09:32:26
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: E.Bo

Hahaha ja jag känner mig ju mycket säkrare nu när jag har en tuta =)

2010-01-26 @ 16:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0