Alias med Maja och Johan.

Jag ska förklara ordet mild för Maja.

Jag: Snäll mat, inte så kryddad.
Maja: ?
Jag: Fotbollsspelaren Håkan som va med i landslaget förr heter så i efternamn.
Maja: HÅKAN LJUM!!!

Njae, inte riktigt va.

Johan ska förklara ordet fela för Fredde.

Johan: motsatsen till rätt.
Fredde: fel!
Johan: ja, plus första bokstaven i alfabetet...
Fredde: ................. AFEL?!?!

Maja ska förklara ordet grym för mig.

Maja: någon som är häftig.
Jag: cool? tuff?
Maja: Hur låter grisarna?
Jag: Nöffig!?

Maja syftade på att grisarna grymtar... såklart!

Maja va ju skitrolig på ett annat ord också, men nu kan jag ju inte komma ihåg vilket det va! Hjälp mig Maja!

Vi har i alla fall haft en jättetrevlig kväll med tacos, glass, vin, idol, guitar hero och alias.
Det finns ingen som får mig att skratta så hysteriskt som Maja!

Tack för ikväll :) Puss puss

 


Kommentarer
Postat av: maja

mäklare?=)... hahahah!!! tack för en supertrevlig kväll! längesen jag skrattat så mkt drar mig själv i kinderna!!:)

2009-10-10 @ 16:44:07
Postat av: maja

du glömde ordet kartär!=)

2009-10-10 @ 16:45:34
Postat av: maja

buknågonting: bullnågonting

2009-10-10 @ 18:19:37
Postat av: Johanna

Just ja! Jag: Ett annat ord för mage, man brukar säga att en som är tjock om magen har ***fetma!

Maja: Bullfetma!? HAHAHAHA, eller bukfetma.



Johan: En ådra/ven.

Fredrik: Kartär!! (artär var förstås ordet som söktes".



Jag: En sån här person brukar finnas i lyxigare lägenheters entreer och säga typ: "välkommen hem!"

Maja: En mäklare!!!

Jag: Nä, en portvakt! :)



HAHAHAHAHAHA!

2009-10-11 @ 00:14:29
Postat av: Jonna

Nää johanna nu får du skärpa dig, dags för en update :)

2009-10-19 @ 22:11:25
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com
Postat av: Linn

Dags för uppdatering, babe!

2009-10-23 @ 10:00:40
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men vi då johannaa.....får inte vi dig att skratta,eller har du glömt bort oss totalt? :( Buhuuu!



Kommer du och Majis på torsdag då? :)

2009-10-26 @ 22:21:12
URL: http://hemliagent.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0