obladi oblada life goes on....

Man får visst stämpla på deltid. Det är ett falskt rykte som härjar enligt akademikernas erkända arbetslöshetskassa (aea). Och eftersom jag har rätt till att stämpla så tänker jag nu på eftermiddagen pallra mig till arbetsförmedligen för första gången i mitt 24-åriga liv. Känns bittert. Men om det innebär några hundringar mer i fickan/månad så är det värt det. Hoppas, hoppas, hoppas jag får fortsätta jobba lika mycket som jag har fått hittills.

Igår var vi på husvisning i Hjoggböle. Ett charmigt litet hus. Och alla vet vad charmigt betyder när det kommer till mäklarspråk= Massa renovering och fix. Om vi ska köpa huset ska vi bygga ut det. Hur fan ska jag annars rymma 10 barn?! Jag undrar om Fredde är en lurendrejare.



HOJ

Kommentarer
Postat av: Janni

Jag tror jag vet vilket hus du mena, jag tror de kan bli bra om man bygger ut det! :)



Jag har också funderat på att gå förbi arbetsförmedlingen men inte orkat, men jag håller med om att det kan vara värt att få några extra hundralappar!

2009-11-03 @ 14:01:41
URL: http://janniwallin.blogspot.com
Postat av: Krister i baren

ja man får stämpla deltid, men bara 75 dagar...

2009-11-03 @ 23:03:45
Postat av: Johanna

Jo jag vet att det bara gäller i 75 dagar :)

2009-11-04 @ 12:20:24
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: ELIN

2009-11-04 @ 21:26:15
Postat av: Elin

Är det lurendrejeri på gång? Trevligt!!

2009-11-04 @ 21:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0