hur man än vänder sig har man ändan bak

Det blev volleyboll ikväll! Det är SÅÅÅ roligt!
Tjejerna vs killarna. VI VANN! Power to the females ;)

Jag citerar Lina: "Hon är som jordnära. Och så gillar hon att supa".
HAHAHA! Det va så klockrent då hon sa det.. typ som att hon gillar att supa fastän hon är jordnära.. för man brukar inte kunna ha båda de egenskaperna.. eller? Är det bara divor som gillar att supa?? Sug på den ni.

I bilen på väg hem diskuterade jag och Lina ett vanligt problem. Hur olika tjejer och killar tänker.
Man kanske borde va ihop med en tjej?
Vi kom dock fram till att det skulle sluta med att man bråkade om städningen i alla fall.. fast tvärtom.
Typ:

"Alltså jag hade ju tänkt stryka gardinerna imorgon! Du har ju jobbat så mycket på sistone, sluta göra allt. Du måste släppa in mig lite i hushållet också".
Eller: "Har du köpt blommor nu igen!? Var ska vi rymma dom?"
Eller: "Måste du lämna ränder efter disktrasan när du torkar diskbänken?!"

Ja, ni fattar.
Gräset är inte grönare på andra sidan.

Imorrn blir det en mysdag med Maja, Leo och Mille.  Sol ska det vara också. Och tänk för att jag är LEDIG!

_______________________________

Grattis Polly på 1:års-dagen!!!
Tänk att mosters tjej blivit så stor!


Kommentarer
Postat av: Idha

Jo... fast allt beror ju på hur man har blivit uppfostrad och vad man själv vill förändra när man hamnar i en relation. Isak är knappast den enda killen i världen som gör lika mycket som jag (eller mer) hemma. Men då har ju hans föräldrar också alltid haft en vettig uppdelning hemma så han har fått lära sig att mannen har samma ansvar som kvinnan hemma. VIKTIGT att tänka på innan man skaffar barn. Mina söner ska fan veta att de inte ska göra mindre än sina blivande flickvänner hemma. Det borde vara självklart för alla killar att göra lika mycket hemma som tjejerna gör. Eller iaf ha någon form av uppdelning som båda är överens om. Jo, jag brinner för den här frågan. Killar och tjejer tänker olika för att de är uppfostrade så av killar och tjejer som tänkt olika för att de blivit uppfostrade så och sett sina föräldrar göra på ett visst sätt. Det är dags att bryta mönstret! http://www.feministisktinitiativ.se

2009-06-30 @ 00:21:51
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hmm, måste nog hålla med din sis där lite. Det är vad man är uppfostrad med.. :) MKt iaf, sedan att man slöar till sig då man får eget kan ju hända men.. :P

Jä'klarnas alltspå är hon redan ett år?! galet, samtidigt som det är ett tag sen känns det som nyligt man hörde om lillan ;) KRAM

2009-06-30 @ 05:59:21
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag håller helt med er! Jag har väl inte sagt att det är på nåt visst sätt? Klart att det beror på uppfostran. Det jag ville komma fram till va ju att i fall man va lebba så skulle man bråka om andra saker. Det va ju inte det seriösaste inlägget direkt. Jag röstade ju på FI!!

2009-06-30 @ 18:06:24
Postat av: Stigge

Oj oj oj !!!

Jag ger mej nog inte ens in i denna diskussion ...

2009-07-01 @ 00:14:42
URL: http://stiglund.blogg.se/
Postat av: William

Kan ju då nämna en rolig incident från gymmet igår. Jag, Patrik och Jens pratade om att flytta hemifrån. Dilemmat att vara rik och bo hemma eller att vara fattig och ha ett eget place.

Wille: Det blir ju så jävla jobbigt att laga egen mat, städa och tvätta allt helvete.

Då utbrister en random på gymmet som jag aldrig sett förut: "Det är då man skaffar flickvän".



2009-07-01 @ 11:50:16
Postat av: Stigge

ha ha ha !!

klockren....

2009-07-01 @ 15:45:55
URL: http://stiglund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hmm.. det värsta är nog att det är så många killar tänker! Men va fan.. varför ska tjejer vara slavar? Vi jobbar ju för fan också!! Rösta på FI :)

2009-07-01 @ 17:05:16
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: Idha

Hahaha! Vilken jävla idiot. Du skulle ha sparkat ner honom, Wille. Det är väl så killar kommunicerar? :D

2009-07-02 @ 00:53:40
URL: http://samboronbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0