Fiskehelg

Vilken härlig helg vi har haft i Lossmenbrännan, 3 mil utanför Norsjö.
Ingelas mormor bor ensam i byn!! Snacka om kruttant! Jättefint hade hon hemma och ute på gården.

Vi spenderade i stort sett hela helgen ute på sjön. Ingela och Elin fick en ÖRING var! 1,6 respektive 1,8 kilo! 
Jag fick min första storgädda. Den va fet som ett as. Vi upptäckte att han nyss hade svalt en mindre gädda för stjärten stack ut ur munnen på den feta. Så när vi dragit ut den var det mest lösskinn kvar på min storgädda.
Massa abborrar fick vi också och lite mer gäddor. Trots att det regnade hela helgen så hade vi det kanon!

Annars så drack vi vin, spelade yatsy och hade allmänt trevligt! Vi kommer att göra om denna helg till hösten :)

Nu har jag städat och donat lite i läggan. Tvättmaskinen är trasig så jag har bokat en tvättid. Nästa måndag var den första lediga tiden så vi får vända underbyxorna ut och in ett tag framöver... FRÄSCHT! 

Nä, nu måste jag skynda mig. Börjar jobba kl. 13.00.

Bilder från helgen kommer.

puss puss

Kommentarer
Postat av: Stigge

Underbyxor ....

Du låter som min Mormor ...;)

2009-07-28 @ 19:51:52
URL: http://stiglund.blogg.se/
Postat av: Johanna

HAHAHAHA! Jag vet.. men trosor låter så.. ja jag vet inte.. fel? Fast du har rätt, underbyxor låter jävligt gammalt!

2009-07-29 @ 17:26:42
Postat av: Evelina

Du är rolig du! =)

2009-07-30 @ 19:37:02
URL: http://mittlivsomevelina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Om man har en blogg så kanske man ska uppdatera den:P nu har jag läst samma sak 1000 gånger, skriv kvinna! :P



/alla i urs.

2009-08-01 @ 00:10:57
URL: http://hemliagent.blogspot.com
Postat av: Maja

Där har ju vi sommarstugan, inte visste ja att ni knde ingela? =)

2009-09-14 @ 15:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0