Distrikta? Typ!

Hallå! Nu är jag ute och härjar med distriktsyrran i Bureå. Det är nog distrikta jag ska bli. Omväxlande arbetsuppgifter och söta pensionärer. Trodde aldrig distriktorna gjorde så mycket som de gör! Verkligen en viktig yrkesgrupp! Igår spolade vi venportar, bytte PEGsondar och skar i fötter. Jag gillar ju det medicintekniska så det passar mig utmärkt. Skulle nog helst vilja va på Medicin på lassa.. men där får man ju inte samma kontakt med patienterna som man får som OAS. Där byts man ju ut hela tiden och vet aldrig vilka som är inneliggande eller vem som kommer in. Man får ju mer kontakt med sina patienter som distrikta. Det får man ju även inom ÄO i och för sig. Känns bra att SSK är ett så brett yrke så att man kan jobba på många olika ställen och att det finns massor med områden att vidareutbilda sig i. Då kanske man inte är spyless innan man går i pension ;) Nä, färdigpladdrat om det..Fest här lördag! Utklädning? Typ.. man får göra som man vill.. jag vet int om jag ids engagera mig i nån utklädning.. Nu: Simning med min söta Maja på EDDA!! Fredde kom hem helt oväntat igår! :) Men då måste han åka på fredag igen... jag slipper då va singel i veckan :) Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Idha

Försökte du slå rekord i sjukvårdsförkortningar? Hahaha! Tur att jag har jobbat inom vården ett tag. Tror inte att alla dina läsare förstod alla förkortningarna...

2008-10-29 @ 11:07:37
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj då.. det tänkte jag inte på det gick av bara farten.. men så många var det väl inte?

OAS= Omvårdnadsansvarigsköterska.

ÄO= Äldreomsorg.

Hittar ingen mer...

2008-10-29 @ 14:54:41
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: Idha

SSK = sjuksköterska? ;) Jag förstod ju eftersom jag jobbat inom äldreomsorgen, men det finns säkert de som inte förstod. ÄO för oss lärare är ju egentligen ämnesorientering. Hahahaha. Det är ju bra att ha ett språk kollegor emellan. Det har ju nästan alla yrkesgrupper, men det blir lite snobbigt när man försöker använda det med folk som inte begriper sig på det. Jag tyckte mest att det var lite kul. :)

2008-10-31 @ 12:31:20
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker faktiskt inte att det va så märkvärdiga förkortningar. SSK tror jag alla fattar. OAS va kanske inte så lätt en i sammanhanget kan man kanske ana vad det betyder. ÄO tänkte jag nog att alla skulle förstå. Sen finns det ju förkortningar och latinska ord för allt inom sjukvården typ.. men jag tycker inte att jag använde så avancerade uttryck. Tänkte kanske att de som inte jobbar inom vården ändå inte orkade läsa. HAHAHA. Nämen typ alla som läser jobbar ju i vården, eller??

2008-10-31 @ 16:29:04
URL: http://liqu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0