Klart & Betart!

Nu gott folk ska ni få höra!

Jag är ta mig fan kingen på att förhandla!
Den där skitlägenheten på frögatan sa vi nej till.
Jag ringde länsförsäkringar och sa att vi ville bo i stugan.
Han tyckte det lät bra och sa att han skulle ersätta oss för bensinkostnader..

Men sen kom jag ju på att vi behöver en bil til då.. hmm..
Ringde länsf. igen och frågade om jag kunde få en hyrbil.
Tvärstopp, nej det gick inte för sig. Men jag gav mig inte.

"Visst ska ni stå för merkostnader? Hade jag bott kvar i min lägga hade jag ju kunnat cykla till jobbet och det är gratis".

Mummel. Till slut blev han less på mig och sa:
"Far du och hyr din hyrbil och skicka fakturan till mig, nu orkar jag inte tjafsa nå mer".

Så den första juni kommer jag att köra en ford fiesta! :)
image21Kom och hälsa på!!! Puss

Kommentarer
Postat av: Jonna

Men jäklarns det är ju jätte bra!! :) Måste ni bo i stugan pga bygget i köket?? Ses till veckan :) Kram...

2008-05-27 @ 13:38:59
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Janni

Haha, fan va bra du är johanna! Du borde sitta i vårdförbundet och förhandla om våra löner också!

2008-05-27 @ 14:19:49
URL: http://janniwallin.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hahaha, jag ger mig inte så lätt :) Men att förhandla löner är nog inte min grej.. jag har dåligt tålamod och blir arg lite för lätt.. skulle nog inte palla att vänta 1 månad för att få besked. Blir skönt att bo i stugan i sommar, lite jobbigt med tvätt och bajseri men det får man göra på jobbet :) Puss på er!

2008-05-27 @ 15:24:54
URL: http://liqu.blogg.se
Postat av: Idha

Hahaha. Du är den mest manipulativa människa jag känner! Men så länge det inte går ut över någon annan är det ju bra.

2008-05-27 @ 17:36:16
Postat av: Johanna

Ja fast egentligen är det väl självklart att jag ska få en hyrbil. Hur ska jag annars ta mig till jobbet? Jag ska ju inte drabbas av vattenskadan lovade ju försäkringsbolaget. De ska stå för merkostnader. Jag tycker inte att det är mer än rätt att mjölka ut det man kan få. Varför ska jag vara snäll mot dom? Det drabbar ingen fattig. :)

2008-05-27 @ 21:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0