Jag har inte dåligt samvete!

Ibland måste jag prioritera. Jag går skola på HELTID, C-uppsatsen har tagit sin tid och den har varit prioritet nummer 1! Sen jobbar jag extra på Brogården också för att slippa leva som en tiggare. Det tar också tid och måste ibland prioriteras före andra, roligare event.
Nu har vår lägenhet blivit vattenskadad och vi har bestämt oss för att flytta ut i stugan för att ha någonstans att bo. Att skriva C-uppsats, städa ur lägenheten samt försöka göra stugan bebolig efter vinterns musbajsattack har tagit ALL min tid. Jag har faktiskt inte tänkt be om ursäkt för det. Jag har inte heller tänkt ha dåligt samvete. Om folk inte fattar så är det deras problem, inte mitt!

Jobbar natt i natt. Som sagt, jag måste också få ihop pengar. Egentligen har jag inte tid att jobba, har fortfarande många timmar kvar i lägenheten och i stugan. På måndag ska vi vara ute. Så imorrn måste allt bli klart.
Ibland har jag inte ens tid att sova, som imorgon till exempel.

Hoj!

Kommentarer
Postat av: E.Bo

Ja jag säger då bara det...skämmes (på dom som anser att du bör ha dåligt samvete)!!! Dom som tycker att du ska prioritera på nåt annat vis än du gör just nu måste ju fan vara miljardär både gällande pengar och tid. Välkommen till verkligheten du/ni som aldrig har gått en universitetsutbildning UTAN ATT FÅ EN KRONA GRATIS (förutom bidraget som i dagens Sverige är en pissdroppe i havet), samtidigt jobbat mer än halvtid (som Johanna gjort under hela utbildningen), samtidigt städat ut både en lägenhet och städat upp en sommarstuga, samtidigt hunnit med att äta och sova och samtidigt alltid varit på bra humör. KLÅ DEN! Det är väl inte mer än mänskligt att inte hinna med allt och alla? Ändå finns det tydligen stolpskott som inte fattar. Vem du än är. Du har (h)järnbrist.

2008-06-01 @ 09:39:58
URL: http://emebo.blogg.se
Postat av: Johanna

Oj! Snygg reaktion E.bo! :) Tack för att du alltid stöttar mig! Du om nån känner mig utan och innan nu och vet hur mitt liv ser ut. I love you! You are the greatest! puss!

2008-06-01 @ 12:41:17
URL: http://liqu.blogg.se
Postat av: Elin

haha Emelie, fyfan vad klockren du är! I like (h)järnbrist!!! Du borde börja skriva insändare till tidningen!!! Vi hörs om update Johanna ;)

2008-06-02 @ 14:27:57
Postat av: Emelie

Elin! Att skriva insändare vore inget problem...problemet är nog att tidningen skulle vägra publicera den med motiveringen att mitt språk är olämpligt! =)

2008-06-03 @ 07:45:59
URL: http://emebo.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag vet! Att Emelie är bra på att uttrycka sig? She is the greatest! :) Det känns skönt att jag har stöd av er två! Puss puss!!

2008-06-03 @ 08:35:09
URL: http://liqu.blogg.se
Postat av: Idha

Fast om det är en särskild person som har varit störig och påstått att du ska ha dåligt samvete är det väl skitfjantigt att skriva ett blogginlägg riktat till den personen så att alla andra kan hjälpa till att tycka som du? Säg det direkt till personen istället... Det känns ganska fjortis att insinuera saker i sin blogg. Eller? Jag kanske har blivit en gammal kärring, men det får jag stå för i så fall. :)

Ser fram emot att åka i CDO. Reklam för CDON.com?

Emelie: Du är bra på att uttrycka dig! Det kommer från en svenskfröken med 80 poäng i svenska.

2008-06-03 @ 09:03:18
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: Johanna

Det är min blogg. Jag får skriva vad jag vill! Yttrandefrihet råder i vårt soliga land :) Sen så framgår det ju inte om det är en eller flera personer heller? jag har helt enkelt hört på omvägar att "folk" stört sig på att jag inte haft tid med mina kompisar. Därför ville jag med detta blogginlägg visa att jag inte alltid har lika mycket tid som andra.

2008-06-03 @ 10:41:47
URL: http://liqu.blogg.se
Postat av: Idha

Ja gud ja, du får skriva vad du vill, men jag tycker att det är bättre att man pratar med personen i fråga, för har man hört det på "omvägar" vet man ju inte hur sant det är. Men absolut - it's your blogg. You do as you please. Najs med stugan.

2008-06-03 @ 14:37:54
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: Idha

En eller flera enskilda personer spelar f ö ingen roll i sammanhanget. Det var bara ett exempel.

2008-06-03 @ 14:44:09
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag ville bara förklara för allmänheten hur mitt liv sett ut. Kanske har alla mina vänner tyckt att jag försummat dem! Vad vet jag.

2008-06-03 @ 15:59:27
Postat av: Idha

Aha. Jag tänkte bara att det i Emelies kommentar lät som att det var vissa personer och det låter ju med "Jag har inte dåligt samvete" mer som att du vill förklara att du inte har dåligt samvete för hur du lever gentemot dina kompisar än att du vill förklara hur ditt liv ser ut.

Men, jag missförstod helt enkelt hela inlägget. Chill.

2008-06-03 @ 16:16:59
URL: http://samboronbon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0