Guldmuffen?

Vad fan är guldmuffen egentligen? Jag frågade Fredde igår men han svarade aldrig på min fråga.
Så skrev min syster en kommentar i föregående inlägg som fick mig att fundera ännu mer!
Min pappa är tydligen guldmuffens skapare. Guldmuffen går av stapeln varje år under drakrodden.
Jag vet att de super tills de stuper. Men varför Guldmuffen?
Är det månne som Idha säger.. en jättestor muff i guld som får gå laget runt?

Jag måste absolut forska mer i detta...


Jag snörde ihop en sockerkaka nyss! Blev supergod :) Tänkte att jag skulle bjuda nattjejerna ikväll.

Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jo, minstdotra min, när jag började som avdelningschef på BPA 1998 så ´kände jag nog efter ett tag att det fanns utrymme för lite mer kompistag mellan montörer och ledning, något där man umgicks som kamrater och hade lite trevligt.

Varför inte ordna något vid midsommartid, strax före semestern, ordna lite mat, dryck, tävlingar och priser till detta. Sagt och gjort, sommaren 1999 var det premiär för Guldmuffen! Namnet kommer ifrån att jag från början tänkte mig att segraren skulle få en pokal i form av en träplatta med en förgylld muff på med ordet "Guldmuffen" samt årtalet inskrivet på träplattan. (En muff är ju en rördel i VVS-branschen) Sedan tyckte jag nog att det skulle bli en lite larvig pokal så jag bytte detta mot en kepa, en riktigt fin med broderad text"Guldmuffen samt årtal.

Den beställdes och tillverkades bara i ett exemplar avsett för segraren i tävlingen som bestod, och består tror jag fortfarande, av en trekamp med grenar som Kast med liten rörtång m.m.

Övriga fick sedan välja priser från ett prisbord som bestod av T-shirts och andra saker, mestadels skänkta av våra leverantörer. Så gick det till när denna anrika föreställning blev till och så funkar den nog ännu. Jag får påmina VVS-arna att det blir ju 10-årsjubileum nästa år! Kanske vi skulle ha detta gemensamt med Sprinkler samt med damerna då.

Vi kunde åka till Lycksele eller Piteå på lördag förmiddag och sedan köra det där på em för att sedan relaxa och byta om till middag/dans. Sedan åker vi hem på söndagen. Bra ide?

-Tack för gott grillat häromkvällen, förresten!

Kram, Pappa.

2008-07-12 @ 07:04:05
Postat av: Johanna

Okej! Det var precis den detaljrika beskrivning jag ville ha! Låter kul! Du har faktiskt bra idéer farsan! :) Kreativ som alltid! Kram!

2008-07-13 @ 14:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0