Tjuven

Livet i en berg och dalbana... hoppas jag når toppen snart.. men det lär dröja.

I måndags när jag mitt i fyrarusningen korsade järnvägen så såg jag en bunt sedlar ligga ihoprullade i snön några meter framför mig.. Jag hade först inte tänkt ta dem men sen insåg jag att om inte jag tar pengarna så gör någon annan det. Så jag böjde mig ner och tog pengarna och stoppade snabbt ner dem i fickan.
En kvinna i 60-års åldern som kom gående mot mig utbrast: "Vad gör du"!!?? Jag sa till henne precis som jag tänkt några sekunder innan: "Om inte jag tar dem så gör nån annan det". Tre sekunder senare hörde jag en karl bakom mig som skrek "BUUUUUUUUUH". Hahaha! Först blev jag lite rädd men sen vände jag mig om och sa: "Du är bara avundsjuk"! haha..

Det visade sig vara 240 riksdaler i pengabunten!

När jag parkerade cykeln fick jag lite dåligt samvete och i samma sekund kom glassbilen.. så vad gör jag? Jo jag köper glass för nästan alltihop! hahaha! Jag ångrade mig sen.. jag va ju för fan pank!

Vad hade ni gjort?
puss


Kommentarer
Postat av: Idha

240 spänn är ju nada, det hade jag tagit. Men om det hade varit typ 1000 skulle jag lämna in till polisen. Man får ju oftast hittelön ändå!

2008-02-20 @ 17:27:36
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: Johanna

240 spänn är mycke när man varit pank i några dagar! :) Om det varit 1000 spänn hade jag nog också behållit the money ;) OM det varit en börs är det ju en sak.. men lösa pengar! Hur i hell ska man veta vems det är?

2008-02-21 @ 09:32:11
URL: http://liqu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0