Mina medstudenter...

Ååå vilket underbart väder! Har gått en timmes promme (inspirerad av janni). Men fan va lite steg det blir på en timme.. 5000 steg! Enligt allt och alla ska man ju gå minst 10000 steg per dag! I och för sig går man ju runt hemma också men dubbelt så mycket som jag just gått! Nä, då får det fan vara!

Mitt kära vrak har i sin blogg beskrivit vår klass på ett förträffligt sätt därför ska jag inte vara sämre.. tänkte att mina läsare ska få en inblick i Ssk 1/06...

Till att börja med är klassen uppdelad i 3 ligor.
I den första ligan återfinns de ambitiösaste av de ambitiösa. De läser dag och natt, har vi grupparbete ska vi dit varenda dag även om arbetet är klart. Det är fult att ta en dag ledig och om man har en helt ledig helg utan att öppna en bok är man helt enkelt inte klok! Tänk om man skulle få en komplettering på en felplacerad punkt i referenslistan.. Ja då går jorden under och de ambitiösaste av de ambitiösa gråter och gnäller hos lärarna! Till saken hör att vi bara kan få U eller G.. VG & MVG existerar inte i sjuksköterskeprogrammet.

I liga nummer två återfinns bland annat jag. Vi är vrak och har jävligt kul. Om vi känner för att festa en måndagkväl så gör vi det. Om vi vill ta sovmorgon en torsdag så gör vi det. Om vi vill leta äckel på lunarstorm istället för att lära oss om analgetika så gör vi det. Men.. vi hinner alltid klart i tid, vi klarar alltid tentorna och vi är jävligt roliga!

I sista ligan har vi några få stackare. En bäver som inte fattar ett skit. Hon säger "Vaddå"? oftare än hon säger hej och hon kisar alltid med ögonen vilket driver oss i liga nummer två till vansinne.
Här finns också en svettbomb som hoppar fram likt en känguru. Snåla och verka intresserad är känguruns motto.
Shrek hamnar också i denna liga. Ursäkta! är det ordet som dagligen kommer ut ur Shreks mun. Att skriva av ett OH-blad tar en eftermiddag och det roligaste Shrek vet är att ha hjärndöda åsikter och skryta om sitt höga blodtryck.

Där har ni Ssk 1/06.. Det är nog sant som de säger.. Termin 1 är smekmånad, då gillar man alla... men nu går vi i termin 5 och jag stör mig på en hel del...

Tur att jag har mina vrak!

Ikväll ska vi boka utlandsresan! :)


Kommentarer
Postat av: Janni

HAHA jag dör! Så jävla rolig du är Johanna!

2008-02-26 @ 14:11:36
Postat av: Idha

HAHAHA, men tänk om de hittar det här? Du kan ju fan bli anmäld... :)

2008-02-26 @ 22:13:55
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: jonna

heheh :P Skulle vara kul att få en översättning på denna indelning ;P

2008-02-26 @ 23:22:24
URL: http://jonnaan.blogg.se
Postat av: Johanna

Hahaha.. ja men känner sig folk träffade får de väl göra det.. jag va bara tvungen skriva av mig lite irritation.. De flesta i klassen är grymma.. kanske borde tillägga det :) Det där är ju endast en promille! puss

2008-02-27 @ 11:48:57
Postat av: Idha

En promille?! Är ni flera tusen i klassen? Hahahahahahahahahahaha!

2008-02-27 @ 21:22:52
URL: http://samboronbon.blogg.se
Postat av: Johanna

Hahaha.. Nä, 21st... försökte bara släta över lite :)

2008-02-28 @ 13:45:33
Postat av: Elin

Men Johanna... jag tror du har skrivit lite fel när det gäller den första kategorin. De läser inte på sin lediga då utan på sin
LEKTIONSFRIA dag!!

2008-03-03 @ 22:01:38
Postat av: majs igen!

hej din babisantolala. ring mig när du har tid. ett problem har uppstått i röret mitt. utanför mitt hål i väggen. kram din goda vän maja micmac

2008-03-03 @ 22:29:47
Postat av: Johanna

hahaha! självklart ska det vara lektionsfri dag! Ursäkta mitt misstag :) jag ringer er båda ikväll (maja & elin)!

2008-03-04 @ 12:32:10
URL: http://liqu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0